Mina förhoppningar om den kommande månaden!

Vad hoppas jag att Chinooks månad hos Helene på H.P.H ska ge?
 
Jag vill att hon ska gå att rida i alla gångarter både på banan och i skogen.
Jag hoppas att hon har blivit lite "provocerad" för att se hur hon reagerar på press.
Jag vill att hon ska gå att longera i alla gångarter.
Jag hoppas att hon ska ha kommit en bit längre med stoppen
Jag hoppas att de har påbörjat spinnen eller iaf fått till framdelsförflyttningen
Jag hoppas att hon fortfarande är lika mjuk i psyket, munnen och skänklarna som hon är nu.

 
Så, vad ska jag själv göra denna månaden då?

Jag ska försöka komma över min låsning i galoppen. 
Jag ska träna upp min balans.
Jag ska pressa mig själv och utmana mig själv.
Jag ska träna så mycket jag bara hinner och kan på Salsa för att få till mina hjälper bättre.
 
Än så länge har jag börjat ta itu med galoppen då den känns viktigast. Jag red Salsa i torsdags och galopperade 4-5 varv på volt i både höger och vänster galopp.
 
Igår red jag dessutom min systers hopphäst. Började med att jag knappt vågade försöka få honom i galopp och i slutet av ridturen så både galopperade och hoppade vi! Jag var så himla nöjd och det kändes tokbra! Nu är det ju inte hoppning jag tänkt hålla på med, men vilken självförtroendeboost det var att verkligen fixa det. Att utmana mig själv, göra något som jag var nervös för och osäker på, och att verkligen klara det! 
 



 
 

Kommentera här: